Od dziś na platformie integrującej przewoźników autokarowych PolskiBus.com do dyspozycji Pasażerów zostają wprowadzone 4 nowe linie z Jeleniej Góry do Wrocławia, Szczecina, Ustki oraz do Koszalina, która będzie realizowana we współpracy z PKS Koszalin. Dzięki temu w ofercie strony www.polskibus.com znajdą się cztery nowe miasta. Bilety na podróże od 11 maja są już dostępne w atrakcyjnych, dynamicznych cenach.

Partnerstwo z PKS Jelenia Góra wkracza w kolejną fazę współpracy. Aktualnie w ofercie platformy www.polskibus.com dostępnych jest już 5 linii tego przewoźnika. Dzięki nowościom Pasażerowie mają w ofercie cztery nowe miasta: Bolesławiec, Głogów, Słupsk oraz Ustkę. Z Jeleniej Góry do Wrocławia podróżni mają do dyspozycji aż 13 kursów dziennie w każdą stronę.

Wszystkie trasy będą obsługiwane przez przewoźnika PKS Jelenia Góra, natomiast połączenie z Koszalinem będzie realizowane we współpracy z firmą PKS Koszalin. Szczegółowe rozkłady jazdy znajdują się pod adresem www.polskibus.com.

Trasa będzie obsługiwana przez autokary marki Bova posiadające bezprzewodowe połączenie z Internetem oraz klimatyzację. Pasażerowie będą wpuszczani na pokład na podstawie numeru rezerwacji otrzymanego w wiadomości e-mail wraz z e-biletem PolskiBus.com. Zależnie od operatora kursu, podczas podróży Pasażerów obowiązywać będzie regulamin przewozów PKS Tour Jelenia Góra, dostępny TUTAJ lub regulamin przewozów PKS Koszalin, dostępny pod adresem www.pkskoszalin.pl/regulamin-przewozow.html.

Dodatkowe informacje:

PolskiBus.com to najwyższej jakości polski przewoźnik autokarowy, będący liderem rynku, z największą siecią połączeń krajowych i międzynarodowych. W jego korzystnej cenowo ofercie pasażerowie znajdą szybkie i komfortowe połączenia międzymiastowe w Polsce i Europie. Bilety można kupić już od 1 zł + 1 zł opłaty rezerwacyjnej. Klienci powinni dokonywać rezerwacji odpowiednio wcześniej, aby nabyć bilety w jak najkorzystniejszych cenach.

PolskiBus.com obsługuje aż 16 tras, docierając do 26 polskich miast: Bydgoszczy, Częstochowy, Elbląga, Gdańska, Katowic, Kielc, Krakowa, Krynicy-Zdrój, Leszna, Lublina, Łodzi, Mławy, Opola, Ostrowca Świętokrzyskiego, Ostródy, Płocka, Poznania, Radomia, Rzeszowa, Sandomierza, Skarżyska-Kamiennej, Torunia, Warszawy, Włocławka, Wrocławia i Zakopanego. Ponadto PolskiBus.com obsługuje 8 europejskich lokalizacji: Berlin, Lotnisko Berlin Schönefeld, Bratysławę, Brno, Budapeszt, Donovaly, Pragę oraz Wiedeń.

Dzięki współpracy z naszymi partnerami platforma PolskiBus.com integruje również 75 dodatkowych linii, docierając do kolejnych zagranicznych miast takich jak: Amsterdam, Dusseldorf, Hamburg, Lwów, Ryga, Tallinn, Wilno, Zurych oraz polskich m.in. Augustów, Biała Podlaska, Białowieża, Białystok, Kołobrzeg, Polańczyk, Przemyśl, Siedlce, Suwałki, Węgorzewo czy Zamość. Oferta dostępna na www.polskibus.com to aż 91 linii, łączących aż 216 miast w Polsce i za granicą.

Przewoźnik na polskim rynku jest obecny od czerwca 2011 r. Do tej pory przewiózł ponad 21 milionów pasażerów. W skład floty PolskiBus.com wchodzą wyłącznie nowoczesne klimatyzowane autokary. Na pokładzie każdego pojazdu pasażerowie mają dostęp do bezpłatnego Internetu. Większość naszych autokarów jest wyposażona w odchylane skórzane fotele. Fotele te mogą być również rozsuwane na boki. PolskiBus.com nie pobiera żadnych ukrytych opłat za przewożony bagaż.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.polskibus.com lub na www.facebook.com/polskibus.

Kolejny raz pociąg „Słoneczny” Kolei Mazowieckich będzie dojeżdżał podczas wakacji bezpośrednio z Warszawy do Ustki. Do Ustki dojedziemy też z Krakowa, Wrocławia, Katowic i Poznania.

Pociąg "Słoneczny" w Ustce

Pociąg „Słoneczny” w Ustce

Pociąg „Słoneczny” wyruszy 25 czerwca. Do Gdyni Głównej dotrze o 12:02. Następnie pojedzie aż do Ustki (14:15). Z Ustki w podróż powrotną wyruszy o 16:32. Z Gdyni zaś zabierze podróżnych o godz. 18:28 i dowiezie ich do Warszawy Wschodniej na 21:53. Pociąg będzie kursować codziennie, aż do końca wakacji, czyli do 31 sierpnia.

Cena biletu, bez zniżek, wynosi 45 złotych do Gdyni. Obowiązują ulgi handlowe i ustawowe, w związku z tym np. studenci zapłacą 22,05 zł. Bilet normalny do Ustki kosztuje 60 zł.

sloneczny-ustkaKupując bilet na pociąg „Słoneczny”, podróżni w ramach akcji „Słoneczny wysyp rabatowy” otrzymają kartę rabatową, na podstawie której będą mogli skorzystać ze zniżek w piętnastu obiektach na terenie Trójmiasta i Ustki, np. w Muzeum Narodowym w Gdańsku, na rejs statkiem wycieczkowym „Pirat”, w aquaparku Sopot czy w Cafe Mistral Ustka. Karty będą wydawane w wybranych kasach Kolei Mazowieckich, przy zakupie biletu u kierownika pociągu oraz można je pobrać ze strony.

Pociąg Słoneczny składa się z nowoczesnych wagonów piętrowych i lokomotywy Traxx. Prędkość maksymalna pociągu to 160 km/h. Wagony piętrowe są klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także wyposażone w przewijaki dla niemowląt. Pociąg przystosowany jest także do przewozu rowerów.

Z Ustki w wakacje będzie można też dotrzeć pociągiem TLK (odjazd 12:45) przez Poznań, Wrocław do Katowic, a także kolejnym TLK (odjazd 20:43) przez Poznań, Katowice do Krakowa. A ze Słupska kursuje też „Pendolino” przez Warszawę do Krakowa. Do Słupska w wakacje zostaną uruchomione lokalne połączenia kolejowe.

Ustecka plaża wschodnia znalazła się wśród 31 polskich kąpielisk i 6 marin, które otrzymały prestiżowy certyfikat Błękitna Flaga 2016. Certyfikat Błękitnej Flagi przyznaje się na okres roku kąpieliskom i marinom, które spełniają najwyższe normy w zakresie jakości wody, bezpieczeństwa i ekologicznego zarządzania.

blekitna-flaga-ustka

7 czerwca 2016 r. poznaliśmy oficjalną listę obiektów wyróżnionych certyfikatem Błękitna Flaga 2016. Na liście polskich plaż i marin znalazła się też plaża wschodnia w Ustce. Spełnia ona bowiem wszystkie wymagające kryteria programu Błękitna Flaga.

Podczas tegorocznych obrad Międzynarodowego Jury w Kopenhadze Błękitne Flagi zostały przyznane dla 4271 plaż oraz marin z 49 krajów. W Polsce Błękitna Flaga 2016 została przyznana dla 31 kąpielisk oraz 6 marin. W województwie pomorskim na liście znalazły się kąpieliska w Jastrzębiej Górze, Władysławowie, Gdyni, Sopocie i Gdańsku.

Wyróżnienie przyznawane jest obiektom spełniającym najwyższe kryteria w zakresie jakości wody, zarządzania środowiskowego, bezpieczeństwa oraz prowadzonych działań edukacyjnych i informacyjnych. Plaża ze znakiem Błękitnej Flagi nie może być m.in. zanieczyszczona ściekami przemysłowymi i komunalnymi, teren kąpieliska musi być utrzymywany w czystości, powinny być tam kosze na śmieci i pojemniki do selektywnej zbiórki surowców wtórnych, toalety, w tym dla osób niepełnosprawnych.

Wycieczka statkiem po morzu, to jeden z obowiązkowych punktów pobytu nad morzem. W Ustce latem można popłynąć M/S DRAGON.

ustka-dragon-03

Dragon to statek pasażerski stylizowany na XVII- wieczny galeon, który powstał  na bazie wojskowego holownika. Wodowanie Dragona nastąpiło w roku 2006. Na dziobie statku znajduje się galion przedstawiający smoka. Cała jednostka została bardzo ciekawie  zaprojektowana i ozdobiona ornamentami i rzeźbami. Autorem wszystkich stylowych dekoracji „Dragona” (galionu pod bukszprytem, maszkaronów, smoków, rycerzy i syren, a także elementów architektonicznych i licznych detali) jest artysta Sławomir Cupiał.

Dragon ma długość 45 m z bukszprytem, szerokość 8,20 m, 4 maszty i może zabrać na pokład ponad 200 pasażerów. Oprócz pokładu otwartego ma także obszerną salę na dolnym poziomie. W centralnej części tej sali znajduje się serce Dragona – duży bar.

W Ustce popłyniemy na 40 minutowe widokowe rejsy po morzu, które są doskonałą atrakcją turystyczną i świetną morską przygodą zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. W lipcu i sierpniu na pokładzie statku Dragon organizowane są rejsy o zachodzie słońca i dyskoteki na morzu.

Dragonem w Ustce możemy pływać od kwietnia do października. Poza sezonem letnim rejsy z portu Ustka pływa statek UNICUS. Dragon pływa wtedy z portu w Gdyni.

  • Bilety: 30 zł normalne, 20 zł ulgowe (dzieci do lat 16)
  • Kontakt: +48 698 523 694, http://galeony.pl/

[mappress mapid=”20″]

 

 

Muzeum Mineralogiczne w Ustce mieści się na ul.Limanowskiego – tuż przy promenadzie. W starym schronie przeciwlotniczym znajduje się 100 metrów chłodnych i podziemnych korytarzy, które obfitują w ciekawostki i niecodzienne eksponaty.

ustka-mineraly-01

Głównymi atrakcjami usteckiego Muzeum Mineralogicznego są odlew szkieletu dinozaura oraz największy kryształ górski w Polsce. Wędrując chłodnymi korytarzami możną zobaczyć w gablotach kolekcję minerałów i muszli morskich z całego świata. W pomieszczeniach magazynowych schronu prezentowane są większe minerały i skamieniałości. W muzeum można również zakupić ozdoby i biżuterię z kamieni półszlachetnych.

  • muzeum czynne: od 1 kwietnia do 31 października codziennie  w godzinach od 10.00 do 17.00. W sezonie letnim od 1 lipca do 31 sierpnia w godzinach od 10.00 do 20.00
  • bilety: normalny: 5 zł, ulgowy (młodzież szkolna): 3 zł, grupowy (powyżej 14 osób): 1 zł, dzieci do lat 6 – wstęp bezpłatny

[mappress mapid=”19″]

Promenada Nadmorska w Ustce to jeden z najpiękniejszych tego typu deptaków nad polskim morzem. To miejsce na spacery przy zachodzącym słońcu. To także ulubione miejsce turystów przyjeżdżających do Ustki. 

ustka-promenada-05

Promenada biegnie szczytem przymorskiej wydmy na odcinku ponad 1,1 km. Ciągnie się od latarni morskiej i falochronu wschodniego aż po uliczkę Trakt Solidarności. Inicjatorem budowy tego deptaku było Towarzystwo Kąpielowe. Otwarto ją w sezonie 1875 – czyli ponad 140 lat już chadzają po niej kuracjusze i amatorzy nadmorskiego wypoczynku.

Promenada to dziś centrum letniej rozrywki ze stoiskami z dobrem niepotrzebnym. Ulokowały się tu licznie także usteckie restauracje, bary, kawiarnie czy lodziarnie.

Tuż przy końcu promenady napotkamy ławeczkę z postacią Ireny Kwiatkowskiej, która wielokrotnie przyjeżdżała do Ustki. Nieco dalej znajduje się wieża obserwacyjna – to pozostałość militarna 9. Bateria Artylerii Stałej .

[mappress mapid=”18″]

 

Piękna ustecka plaża nad brzegiem morza to główna atrakcja kurortu. To właśnie ona przyciąga do Ustki wszystkich turystów pragnących poleniuchować się na kocyku na piasku. Plaża w Ustce przedzielona jest kanałem portowym na dwie części – wschodnia dla aktywnych i lubiących tłumy oraz zachodnia – spokojniejsza, ale praktycznie tylko do plażowania.

ustka-plaza-zachodnia-11

Położona na zachód od mola plaża zachodnia może być uznana za mniej zadbaną, bo nie ma praktycznie przy niej i na niej – atrakcji dla turystów. Ale dzięki temu jest na niej więcej miejsca na plażowanie. Jest tu dużo spokojniej niż na plaży wschodniej. Ze wschodu na zachód najlepiej przejść przez obrotową kładkę nad kanałem portowym. Uwaga! obecnie kładka nie działa czeka na naprawę ;( . Inaczej trzeba obejść dookoła przez jedyny most koło dworca kolejowego.

Plaża jest piaszczysta, chociaż jakby ciut mniej niż wschodnia. Zejście do morza jest bardziej strome. W pobliżu i na plaży jest dużo mniej punktów gastronomicznych dla plażowiczów.

Plażę zachodnią przerywa nagle trzecie molo – pozostałość po pomyśle zrobienia z Ustki wielkiego portu. W lasach za wydmą można odnaleźć inne pozostałości historyczne m.in. Bunkry Bluechera – gdzie w multimedialnym muzeum będzie można poznać militarną historię Ustki.

[mappress mapid=”16″]

 

Piękna ustecka plaża nad brzegiem morza to główna atrakcja kurortu. To właśnie ona przyciąga do Ustki wszystkich turystów pragnących poleniuchować się na kocyku na piasku. Plaża w Ustce przedzielona jest kanałem portowym na dwie części – plaża wschodnia dla aktywnych i lubiących tłumy oraz plaża zachodnia – spokojniejsza, ale praktycznie tylko do plażowania.

ustka-plaza-wschodnia-06

Plaża wschodnia jest szeroka i piaszczysta z łagodnym zejściem do morza. Poprzedzielana drewnianymi ostrogami wchodzącymi w morze. W 2015 roku – 200 metrów od plaży Urząd Morski w Słupsku ułożył próg podwodny, który ma uchronić plażę przed sztormem. Dzięki tej pracy plaża ma być szeroka i piaszczysta.

Tuż przy falochronie wschodnim jest sektor aktywności fizycznej z boiskami do różnorodnej formy piłki plażowej.

Od 2011 roku plaża otrzymuje corocznie znak „Błękitnej Flagi”. Świadczy to o jej jakości dla turysty.

Wzdłuż plaży ciągnie się ustecka promenada nadmorska, jej początkiem i znakiem rozpoznawczym jest latarnia morska. Na promenadzie w sezonie letnim można spotkać wiele straganów z różnymi niepotrzebnymi do życia drobiazgami. Tu też usytuowane są różnorodne restauracje, smażalnie ryb, kawiarnie, czy budki z lodami i goframi. Tu toczy się życie turystyczne Ustki.

[mappress mapid=”17″]

 

Obrotowa kładka dla pieszych, dzięki której można przejść ze wschodniej Ustki na zachodnią powstała w 2013 roku. Szybko stała się jedną z atrakcji Ustki. Niestety w tej chwili czeka na naprawę. 

ustka-kladka-02

Obrotowa kładkę dla pieszych łączącą dwa brzegi kanału portowego uruchomiono w grudniu 2013 roku. Inwestycja kosztowała ponad 4,3 miliona złotych. Według władz miasta kładka jest jedynym tego typu urządzeniem w Polsce oraz jedynym w Europie obiektem mostowym otwieranym za pomocą mechanizmu obrotowego zamontowanego na pylonie.

Kładka powstała, żeby ułatwić komunikację obu usteckich część portu. Kładka jest wykonana ze stali. Jej całkowita długość to 57,78 m. Szerokość pomostu wynosi 4 m. Cała konstrukcja waży ponad 80 ton. Pomost ma wytrzymać obciążenie ponad 30 ton. Otwarcie kładki trwa ok. 4 minut. Wysoki pylon to jeden z punktów, charakterystycznych dla usteckiego portu.

ustka-kladka-01

Niestety latem 2015 roku, kładka uległa awarii. Od tej pory czeka na naprawę. Mamy nadzieję że do nowego sezonu letniego zostanie naprawiona.

[mappress mapid=”15″]

 

Spacer usteckim molo aż do końca to jeden z obowiązkowych elementów pobytu w kurorcie. Właściwie to powinniśmy powiedzieć że są to falochrony, które przed falami chronią port.

Falochron zachodni podczas sztormu

Falochron zachodni podczas sztormu

Obecny wygląd usteckiego portu to efekt jego modernizacji z końca XIX wieku. Niestety narażone na ataki morskich fal usteckie falochrony, które mają grubo ponad 100 lat, są w coraz gorszym stanie. Widać to jak co rusz zamykane są jego fragmenty ze względu na bezpieczeństwo. Urzędnicy z Urzędu Morskiego w Słupsku zbierają fundusze na kompleksowy remont. Będzie to wielka i droga inwestycja.

Dwa długie falochrony wschodni i zachodni powstały w czasie przebudowy portu w latach 1863-1903.

Falochron wschodni ma 303 metry długości. Wcześniej kończył się tam gdzie dziś stoi pomnik Usteckiej Syrenki. Naprzeciwko kończył się falochron zachodni – jest to dzisiejsza ostroga helska.

Falochron zachodni ma 420 metry długości. Jego końcowa cześć jest wygięta w charakterystyczny sposób w stronę wschodniego mola. Ogranicza to wejście do portu do 40 metrów szerokości. W awanporcie pomiędzy falochronami szerokość ta wynosi 115 metrów. Taki kształt miał tłumić falowanie wewnątrz portu. W porcie możemy zobaczyć pozostałości po starej główce portu zbudowanej w latach 60 XIX w. W tej chwili praktycznie nie istnieje.

Na końcu falochronów są główki, które wyznaczają wejście do portu.

Kilkaset metrów na zachód jest położone trzecie molo. To pozostałość po pomyśle zrobienia z Ustki wielkiego portu morskiego.

[mappress mapid=”14″]